Verzenden en retourneren

 

Hieronder leest u hoe de verzending van de bestelling verloopt of hoe u retour kunt sturen naar Horeca Blue,

Levertijd & verzendkosten

Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Bestellingen die op werkdagen vóór 17:00 uur worden gedaan, proberen volgende dag te verzenden u krijgt een e-mail als u bestelling gereed staat. Niet altijd lukt het ons echter om dit na te komen, soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van uw bestelling iets langer duren. Op de product pagina staat een indicatie van de levertijd. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.

De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten bedragen:

€ 9,95 euro voor bestellingen onder de € 200,-
Gratis voor bestellingen vanaf € 200-

Levering verloopt via onze bezorgdienst. Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 08:30 en 17:00 plaatsvinden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen. hiervoor wordt u 1 dag voor het leveren gebeld 

 

Vertraagde levering

Als je de bestelling na 4 werkdagen nog niet hebt ontvangen, verzoeken wij je om contact met ons op te nemen. Dit kan telefonisch, via onze chat of door te mailen naar info@horecablue.nl. Houd je bestelnummer bij de hand of vermeld het in de mail of chat, zodat we je snel kunnen helpen. 


 

Retourneren

Particuliere klanten 

Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Klanten hebben wettelijk het recht om een product binnen 14 dagen na ontvangst aan te melden voor retour zonder opgave van reden. Na deze melding heeft de klant nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen. Maakt een klant gebruik van zijn retourrecht dan dien je het gehele orderbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen na de retour melding terug te storten.

De kosten voor de retourzending mogen wel voor de rekening van de consument blijven, maar dit moet je wel aangeven! Geldt het herroepingsrecht niet bij bepaalde producten (bijvoorbeeld maatwerk)? Geef dat dan ook duidelijk aan. Benieuwd naar de uitzonderingen?

  • U heeft uiterlijk 14 dagen bedenktijd als particulier om een product te retourneren. 

  • Het te retourneren product dient ongebruikt en onbeschadigd te zijn. Het moet nog in de originele, onbeschadigde verpakking te zitten.

  • Het product moet zo goed mogelijk in de originele verpakking en met voldoende beschermende materialen worden verpakt voordat het verzonden wordt.

  • Voordat een product geretourneerd wordt, dient u altijd contact op te nemen met Horecablue.

  • De retourkosten zijn voor rekening van de klant.

  • Wij behouden het recht voor om het retour te nemen van producten te weigeren als niet aan de hierboven gestelde eisen is voldaan.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

 

Zakelijke klanten

Producten die mankementen vertonen, niet aan de eisen voldoen of niet naar wens zijn kunnen worden geretourneerd. Een retourzending dien je altijd eerst bij ons aan te melden. Stuur hiervoor een e-mail met de reden voor retournering naar info@horecablue.nl Onze klantenservice neemt vervolgens zo snel mogelijk – meestal binnen 24 uur – contact met je op. Je dient met de retourzending altijd een kopie factuur mee te sturen.  

Voorwaarden:

  • Bij zakelijke klanten wordt bij het retourneren van een product 20% van het aankoopbedrag in rekening gebracht. Uitgezonderd zijn maatwerk, outlet producten en producten die geen voorraadproduct zijn. In dat geval nemen we niets retour.

  • Het te retourneren product dient ongebruikt en onbeschadigd te zijn. Het moet nog in de originele, onbeschadigde verpakking te zitten.

  • Voordat het product wordt geretourneerd moet het met voldoende beschermende materialen worden verpakt.

  • Een retourzending moet altijd van tevoren worden gemeld via info@horecablue.nl

  • De kosten voor de retourzending komen voor rekening van de klant.

  • Indien niet aan de bovengenoemde voorwaarden wordt voldaan, hebben wij het recht om het retour nemen van de producten te weigeren. 

Product ruilen?

Wilt u uw product ruilen? Dat is mogelijk als het product nog niet geopend is. U kunt hiervoor contact opnemen met info@horecablue.nl Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product.”

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen

De waardering van horecablue.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 8.0/10 gebaseerd op 32 reviews.